VK gör uppföljning av nya färdtjänsten

I veckan publicerade VK en artikel om den nya färdtjänsten och hur den upplevs av de som brukar den samt de som ansvarar för den.

Det som började som en turbulent start för nya färdtjänsten, som togs över av Northride i februari i år, har nu övergått till en bättre upplevelse enligt många resenärer och chaufförer. Trevligare bemötande, mindre avvikelser samt kortare väntetider är några av förbättringarna. Men än är det inte perfekt och meningarna hålls ännu delade till viss mån.

En av intervjupersonerna var vår egen Camilla Björnehall som tog upp att vissa svårigheter består. Ett exempel hon talade om var hur bilarna är svåra att ta sig in i för vissa personer.

Vidare intervjuades Charlotte Kvarnström (Stödassistent dagliga verksamheten Tula på Backen i Umeå), Annika Kjellsson Lind (Färdtjänstchef, Umeå kommun) och David Lindström (Operativ chef,  North Ride).

Läs hela artikeln här (betal-artikel)


Västerbottens-kuriren logotyp.

Västerbottens-kuriren logotyp.

Nästa
Nästa

NKA höll Inspirationsträff om anhörigstöd - Webbinarium